maandag 27 december 2010

Is het nu al weer voorbij?

Wat was het weer heerlijk hè, die feestdagen, en ook veel te kort naar mijn mening...
Ik hoop dat jullie net zo hebben genoten als ik, want dat zou betekenen dat jullie ook een mooi feest hebben gehad... met degenen die je het meest liefhebt...

Het engeltje, dat op de foto hierboven staat, heb ik een aantal jaar terug van hele lieve vrienden gehad en is echt antiek en ieder jaar krijgt hij een ere-plaatsje in ons huis, hij is zo mooi en delicaat... ik ben er nog steeds helemaal weg van... net als veel andere engeltjes in ons huis, trouwens...

Ons rendieren-kop moest uiteraard ook op worden gehangen... open haard aan... kerstmuziekje.... een lekker hapje en wijntje erbij... mmm
Mijn lieve vriendin Petra had ook nog een leuke verrassing voor me, ze had voor mij deze engel gemaakt met houtskool en het daarna in een leuke lijst gedaan... wat is hij leuk hè?
Helemaal in het stijltje van ons kersthuis!!!
Op een paar mooie ovale borden had ik de oude kerstballen gelegd die van mijn oma zijn geweest, ik ben hier extra zuinig op want deze hebben heel veel emotionele waarde voor mij!
Daarbij had ik een heel oud kerstverhalen boekje gelegd van Charles Dickens wat ik niet zo heel lang geleden ben tegengekomen in een kringloopwinkel, de hoekjes van de kaft zijn helemaal weggesleten, maar dat geeft het boekje alleen maar meer charme vind ik...
Mijn antieke servetringen heb ik ook weer uit de kast gehaald en mooi opgepoetst. Ik ben jaren terug begonnen met het zoeken naar zilveren servetringen (al met al viel dat zoeken wel mee hoor, mijn schoonvader heeft een antiekzaak en het meeste komt bij hem vandaan) en heb in alle zes onze namen gegraveerd... Marco, Susan, Lotte, Loes, Milou en Sterre...
Het stond weer prachtig op onze mooi gedekte tafel!!!
En ik kon het niet laten om iedereen te verwennen met een kadootje! Marco had voor de mannen een mooi vogelhuisje gemaakt en ik had voor mijn moeder, schoonmoeder en mijn meiden een mooi kussen gemaakt met een foto erop... Sterre kreeg van ons een poëzie-album, zo leuk ouderwets met poëzie-plaatjes en ouderwetse versjes... Eens even kijken of het poëzie-album weer nieuw leven in kunnen blazen!!!! Dat lijkt me zo leuk!
Voor mijn schoonmoeder een kussen met een foto van haar twee jongens toen ze nog klein waren en voor mijn moeder een kussen met een foto van haarzelf en haar zusje toen ze zelf nog klein waren... Voor de meiden alledrie dezelfde foto waar ze met z'n vieren op staan, maar dan allemaal met een andere stof, dus die zijn verder allemaal anders geworden...
Volgens mij hoef ik niet te vertellen dat ze er blij mee waren, toch?

9 opmerkingen:

  1. Mooie foto's Susan, wat een heerlijk sfeertje, leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt gehad.
    Ik was ziek dus Kerst heb ik overleefd maar niet beleefd.
    Daarom vind ik zo lekker om op jouw blog even een kerstgevoel op te snuiven.
    Mooie kadootjes heb je gemaakt, ziet er leuk uit allemaal.

    Groetjes
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Susan, wat veel leuks zie ik voorbij komen bij jou, leuk.
    een poézie album heb ik ook nog leuk hoor echt iets om te bewaren.

    wens je alle goeds voor 2011
    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die kussens zijn leuk!!!
    Je engeltjes zijn ook erg mooi, vooral die lieve delicate.
    Het zou erg leuk zijn als je een poesie album opnieuw leven in kan blazen,ik heb toevallig gisteren nog in die van mij zitten kijken toen ik de boekenkast opnieuw inruimde.
    Ik weet nog wel dat ik altijd zo zuinig
    op de plaatjes met glittertjes was, ik gebruikte altijd eerst die zonder glitters, en de jongensfiguurtjes, die vond ik het minst mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk Susan die kussens ..wat een geweldig kadoo..en dat engeltje.......en nu op naar 2011.........het laatste weekje.......geniet ervan,......liefs van mij....xxxxxx.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. WAT IS HET GEZELLIG BIJ JOU!!
    DIE KUSSEN VIND IK EEN HEEL LEUK IDEE.
    IK HEB MIJN POEZIE ALBUM OOK NOG.
    OP MIJN BLOG STAAN ER EEN PAAR OUDE VAN MEER DAN 100 JAAR DIE ZIJ VAN MIJN MAN ZIJN FAMILIE.

    IK WENS JULLIE EEN GEZOND 2011 TOE!

    LIEVE GROET,
    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je prachtige kussens gemaakt !@!
    Daar zijn ze vast en zeker heel blij mee.


    groetjes Romkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sfeertje hoor bij jou, grappig die servetringen, ik vond er vorige week 1 in de kringloopwinkel, en nu op zoek naar meer.....zo sfeervol!
    Leuk idee om de namen er in te graveren!
    Ja het vliegt voorbij de kerst, ook bij ons was het heerlijk! en gezellig!
    Nu nog oud en nieuw, dus ik wens je een fijne jaarwisseling!
    Groetjes Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hoi Susan, jouw kerstpost had ik helemaal gemist zie ik en nu is zelfs oudjaarsavond ook al voorbij. Nou ja, ben ik mooi op tijd om je het allerbeste te wensen voor het nieuwe jaar!!
    Wel mooi overigens je kersthuis. Die kerstballen van oma vind ik ook geweldig net als het boekje... zó sfeervol staat dat!
    liefs, jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zijn die dagen toch omgevlogen! Zitten we nu alweer in de 2e week van januari!
    Het is nog even nagenieten bij je hoor, met je gezellige hoekjes en die leuke kadootjes onder de boom. Toevallig kwam m'n schoonmoeder van de week met een doosje hele oude kerstballen, ze dacht dat ik ze wel leuk zou vinden. Túúrlijk!!!!
    Voor jou en je gezin wil ik je nog een heel goed, gezond, liefdevol en gezellig nieuwjaar wensen!
    Lieve groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen