Nou willen we al jaren een houtkachel, maar ik weet niet of dat nou zo verstandig is! Zie je, ik hou nou eenmaal van veranderen, (what else is new?) en doe dat eigenlijk nog met de regelmaat van de klok ook! Maar die houtkachel lijkt ons toch ook wel heel fijn, vooral met de kerstdagen is dat erg leuk natuurlijk. Ik ben namelijk ook nog eens een echte kerst-freak, niet een klein beetje, nee een hele echte!!! En om het uit te proberen dat die houtkachel altijd op dezelfde plek moet staan hebben we, van een oud buik-meidenkastje een open haard gemaakt.... jazeker, de kast op de foto hierboven!
De la is dicht gesmeerd, want ja dat zit ook niet in een houtkachel, hooguit om het as weg te halen en dan zit die zeker niet boven het vuur, haha! En, niet heel onbelangrijk... die tv, dvd-speler, stereo installatie en WII waar man en kind zo gek van zijn, wil ik absoluut niet in het zicht hebben dus die moeten weg worden gewerkt! Die past perfect op de plek waar normaal de kachelpijp zit achter die koof!
Deurtjes ervoor, leuk met een hartje uitgezaagd, en een stukje stof erachter. Wat steentjes uit de tuin erin voor de échte look. En eerlijk gezegd, ben ik helemaal niet ontevreden over het resultaat!!! En hij brandt ook nog, op bio-ethanol.
Het mag dan nog helemaal niet kerst zijn, en gaan we eerst eens heerlijk genieten van een heerlijk warme zomer (hoop ik), maar hij kan maar vast staan en tot nu toe hebben we hem heel af en toe al gebrand.Een hele fijne zondag!!! Groetjes Susan!
